Fan van SC Heerenveen
Nieuws

Heerenveen verliest zuivelgigant Ausnutria als hoofdsponsor te midden van economische crisis

 

Voetbalclub Heerenveen heeft een nieuwe hoofdsponsor nodig, aangezien zuivelbedrijf Ausnutria hun vierjarige sponsoring beëindigt vanwege slechte marktomstandigheden. Ausnutria's sponsoring bracht Heerenveen jaarlijks ongeveer 650.000 euro op, die ze nu zullen verliezen. Volgens de interim-directeur van het bedrijf, Bart Van der Meer, was de beslissing te wijten aan de verslechterende economische situatie van het bedrijf. "Recente ontwikkelingen in onze hoofdmarkt, China, samen met de daaropvolgende reorganisatie, hebben ons gedwongen om onze hoofdsponsoring te beëindigen," zei hij.

De achteruitgang van Ausnutria's situatie leidde er ook toe dat het bedrijf vorig jaar zestig banen sneed van zijn locatie in Leeuwarden. Bovendien verwacht Ausnutria verdere herstructurering.

Martin Koopman, commercieel manager van SC Heerenveen, betreurt het einde van de samenwerking aan het einde van het seizoen. "Met een sterke hoofdsponsor als deze, profiteren beide partijen. Ik weet zeker dat we elkaar de afgelopen jaren enorm hebben versterkt. Nu is het onze beurt om naar de toekomst te kijken en nieuwe mogelijkheden te verkennen voor de komende seizoenen," concludeert Koopman.